Followers

December 29, 2009

xdo kojo carik kojo

4 komen
salam.. ni hasil ketika aku xde keje.. men edit jek.. xtau r ok ke x.. x pndai aku nk menilai hasil keje aku.. harap korg leh tlg menilaikan.. komen2 la pe yg patut.. aku pn baru blaja men edit2 gamba nih... kira masih mentah r.. heheh.. gamba cani aku da penah wat dulu.. saje je wat lagi..

p/s * ni gamba masa team membe wa lawan masa uniten cup.. tp malangnya x menang..

December 24, 2009

Hantaran

3 komen
Salam.. xtau nk tulis pe.. lyan je la gamba2 tersebut..


December 23, 2009

Nobody

2 komen

You Know I still Love You Baby
And it will never change

I want nobody But You,
How can I be with another,
I don’t want any other
I want nobody

Why are you trying to, to make me leave ya
I know what you’re thinking
Baby why aren’t you listening
How can I just

December 22, 2009

Tido oh Tido

1 komen
lamo bona den x cerabih ke cni... po kaba sumo?? ni den nk cito masalah den dikalo smpai eh waktu malam.. den punyo la payan nk tido.. pueh la golek2.. lgsg x bulih lolap.. ni akibat eh suko bonar bejago malam.. smpai mato pn da x ghoti nk tido plak bilo kito maleh nk bejago.. kekadang bejago pn bukan buek papopn.. ngadap pc yo pn ha.. da bejago mlm ni kompom2 la siang eh tido... da mcm kelawar la prngai den nih.. po nk jadi pn xtau.. skang ni den tgh poning kpalo.. ado koleh pagi tp mlm tu x dapek tido... time boleh lolap eh tu elok yo lopeh subuh.. mmg xdo la do nk bongka kol 9 kalo da tido eh kol 7..langsung x poie koleh.. den nk kono ubah kitaran idup den.. biar mlm tu tido yo.. ontah la.. ni den ado koleh kol 11 ni kang.. bongka dogheh bonar pn mslh yo.. copek lak ngantuk eh balik ni kang nih.. adooyai..
den pn da xtau po yg den dok cerabih nih.. ckup la nih.. sok2 kito jumpo laie..

December 12, 2009

wow!! Malaysia menang!!

0 komen
"Inilah bola sepak. Pasukan pilihan juga boleh ditumbangkan. Apa yang penting, setiap pasukan harus mempunyai tahap keyakinan yang tinggi untuk menumbangkan lawan mereka. Buktinya, kami telah berjaya menewaskan Thailand dan seterusnya layak ke separuh akhir. Saya berpuas hati dengan komitmen yang ditunjukkan oleh pemain-pemain saya sepanjang perlawanan ini berlangsung. Mereka sedikit pun tidak menunjukkan tanda-tanda patah semangat sekalipun pada satu ketika, kami ketinggalan satu gol. Saya puji semangat mereka yang tidak pernah kenal erti putus asa," kata Rajagobal pada sidang media selepas tamat perlawanan semalam dimana Malaysia menang 2-1 mengalahkan Thailand dan membawa mereka mara ke separuh akhir..

December 10, 2009

Finalis AJL 24??

1 komen

Finalis ajl kali ni bleh than gak.. ni ar 14 lagu yg berjaya ke peringkat akhir....

1. Aku Scandal (Hujan)
2. Tak Mungkin Kerna Sayang (Alyah)
3. Aurora (Estranged)
4. Bengang (Akim)
5. Aku Rindu Sayang Kamu (Black)
6. Dan Sebenarnya (Yuna)

makhluk benamo lombu

0 komen
sajo yo.. xdo kojo den lotak gamba2 lombu nih... ensem x diorang nih.. hahah... gamba ni den amik maso bilo ntah lamo.. xtau la ado laie x lombu ni momandang rayo korban da lopeh.. ontah2 da ado yo dlm porut korang.. hahha... smoga korang gomar la tgk gamba lombu2 nih...
haha...


Tom Cruise Player Arsenal?????

2 komen

hahahhaa... skali nama je sama da.. tgk pic bwh nih.. ade rupa tom cruise?? heheh


Tom Cruise, Full Back Arsenal


arsenal

2 komen



The Gunners

Premier League History

1992/93 - Win the FA Cup and League Cup double

1993/94 - Win the European Cup Winners' Cup

December 08, 2009

abih camno

0 komen
haa.. den xtau lak po nk dicerabih ni.. tgh duk rilek2 ni dongar lak lagu ally noor ngan mastura nih.. lagu abih camno.. nia den lotak an lirik eh..

mak o mak
lambek bonar orang ni meminang
sumo eh ckup
x ado yang kurang
cincin eh sobontuk
barang lain tujoh dulang

jang o jang
memang adat eh orang meminang
banyak perkaro pegholu dibincang
hai..
banyak eh kojo ondak dighundingkan

November 12, 2009

sekitar rumah den

7 komen
Salam.. Skang tgh cuti.. tp tu la.. asal cuti jo xdo po nk dibuek.. disebabkan xdo kojo kek umah.. g la jln2 pusing umah cari apo yg bleh diambik gamba eh.. ni ado la sket gamba yg den dapek.. po yg kurang tu komen2 la yo... hahaha.. slamat cuti..



October 25, 2009

gamba lagi

1 komen

October 24, 2009

oh rokok

9 komen

Aku mula menghisap rokok ketika dibangku sekolah. Pada waktu itu aku menghisap rokok hanyalah sekadar suka-suka. Aku mula menjadi perokok tegar selepas aku masuk matrik Berpuluh-puluh ringgit aku habiskan setiap bulan untuk membeli kotak rokok. Perkara ini berterusan sehinggalah aku masuk ke ipta dan kemudiannya ipts. semakin hari semakin bnyk rokok yang aku hisap.
Jika dikira-kira, berpuluh ribu wang aku telah dihabiskan hanya untuk membeli rokok. Sememangnya sesuatu yang amat sadis dan merugikan. dan hingga kini aku masih lagi merokok. aku sudah mula memikitkan untuk berhenti rokok. namun ianya kelihatan sukar untuk aku laksanakan.

October 23, 2009

Papadom

1 komen

Filem ni Mengisahkan Saadom adalah seorang pengusaha kedai makan yang terlalu kuat bekerja sehingga berjaya mengejar impian hidupnya, namun dia gagal dalam tanggungjawabnya sebagai suami kepada Munira dan ayah kepada Miasara. Situasi ini berubah apabila Saadom kehilangan isteri kesayangannya yang mati dalam satu kemalangan ketika ingin melihat anaknya menerima anugerah di sekolah selepas suaminya memberikan alasan sibuk. Sebelum itu, Munirah sempat berpesan agar suaminya akan sentiasa menjaga anaknya seperti mana menjaga kerjanya. Sejak itu Saadom tidak lagi seperti dulu, ke mana saja anaknya berada dia sentiasa berada di sisi. Sehinggalah saat berpisah apabila Miasara ditawarkan untuk melanjutkan pelajarannya di IPTA. Miasara tidak lagi mahu ayahnya mengikutnya ke Kuala Lumpur dan mengugut akan berhenti belajar sekiranya tidak patuh arahannya. Saadom akur dengan kehendak anaknya, namun di sebalik itu Saadom punyai rancangan untuk memohon jawatan sebagai tukang kebun di IPTA tempat anaknya belajar agar dapat sentiasa melihat anaknya.

kisah ayah dan anak

0 komen
Mesti korang da bese baco kisah ni.. tapi sajo den post kek cni.. sebagai renungan..


Kisah ini tak ada kena mengena dgn yg hidup atau mati..

Seorang bapa pulang ke rumah dlm keadaan letih disambut oleh anak
lelakinya yg berusia 7 tahun dimuka pintu.

Anak: Ayah, boleh tak Amin tanya satu soalan?
Ayah: "Ya...nak tanya apa?"
Anak: "Berapa pendapatan ayah sejam?"
Ayah: "Itu bukan urusan kamu, buat apa nak sibuk tanya?" si ayah mula menengking.
Anak: "Amin saja nak tahu ayah. Tolonglah bagitahu berapa ayah dapat sejam bekerja di pejabat?" si anak mula merayu.
Ayah: "20 ringgit sejam, kenapa nak tahu?"
Anak: "Oh..." si anak menjawab sambil tunduk ke bawah. Kemudian memandang wajah ayahnya sambil bertanya, "Ayah....boleh tak Amin nak pinjam 10 ringgit dari ayah?".
Si Ayah mula menjadi berang dan berkata, " oh,

motor den

0 komen

adik beradik

1 komen

September 29, 2009

Kampung

3 komen
gambar maso blik kg hr tu.. lokasi Kg. Chebong, Jerantut, Pahang

September 17, 2009

boring lagi nih

2 komen
hah! Assalamualaikum...
haghi nih den xdo kojo laie.. nk buek apo pun x tau... nk komeh brg maleh plak... padahal nk poie blik kg tu potang nih.. adoyai... po la maleh bonar den nih... erm.. po den nk cerabih hr ni gak eh ar? omat lak dah otak den nk pkir haa.. nk tulih blog pun pyah.. po binchek eh.. hahaha... cito jo la den poie molalak mlm td kek red box puchong.. mahal poik kono bayar.. 32 hengget sorang.. tp disobabkan napsu memasing da monggologak.. bayar jo la.. ompek jam dapek.. tang kol soboleh sampai kol tigo.. smpai abih la bateri micropon eh... hahah... den mmg gomar nyanyi kek karoke nih.. yolah.. sobab den nyanyi x sodap.. kok sodap den nyanyi bek den poie nyayi kek studio rakaman.. buleh yo buek duit.. hahaha... mmg sodap nyanyi kek redbox tuh tp momandangkan den sakit tokak ngan batuk mako prestasi den agak menurun.. hahaha.. tp x nk klah.. beriyo yo nyanyi.. da ompek jam lak tuh.. poie eh limo org yo.. mmg ongeh la nk abihkan ompek jam tuh.. siap sompek la den poie beghal jap kek ctu.. hahaha.. ckup tu jo la den cito.... bukan apo... kang kok cerabih banyk2 kang mkin merapu.. hehehe.. bilo la nk poie nyanyi lg gak eh...
erm.. disobabkan bolum ghayo laie.. den dgn bangga dan takburnyo mngucapkan slamat haghi ghayo kpado sumo.. moga kito bejumpo laie....

September 16, 2009

xtau tajuk pe yg sesuai....

1 komen
Assalamualaikum.... pokaba sumo?? den harap kelian sumo shat2 la kan.. sobab rayo da dokek ha.. xkan maso nak rayo tu korang nk sakit2 lak.. x mriah jadi eh tu kang... den bukan apo.. tongah boring ha.. nunggu koleh kol 10 x yo sampai2 laie.. tu yg nk ceghabih kek blog nih.. kalo korang rajin baco.. baco jo la apo yg den merapu nih.. nk cito pasal ghayo ko pasal poso?? kalo poso tu sbulan.. panjang bona cito eh.. cito psal ghayo jo la.. maso kochik maghin memmag gomar bonar la bilo nk ghayo.. riang yo ati.. yo la.. kalo ghayo ni bdak2 kochik la yg paling sronok.. dapek duit ghayo, mkan sodap, men bungo api la, morcun la, meghiam la.. hahaha.. tu sumo yg den gomar maso kochik2.. ghiang yo ati yo x?? heheh... sblm ghayo lak maso nk mintak mcm2 kek omak abah.. boli baju la.. apo la... tp beso eh mak abah yg bolikan.. xyah mintak pn dapek.. hehehe.. mlm sobolum ghayo beghatur la masing-masing kek dopan tibi.. yola.. nengok pengumuman ghayo.. kompom jo esok ghayo bersoghak la masing2.. toghuih kuar umah poie bakar morcun.. da mcm ghayo cino lak ghoman eh.. hehehe.. pagi ghayo lak nk kono bongka dogheh.. siap2 toghuih ngan baju melayu ghayo eh.. kendian eh kumpul ghamai2 kek ghuang tamu.. sesi maaf bermaafan la.. hahaha.. ado oghang koba rancangan drama... yola kok da ado yg monangih eh

Selamat Hari Raya

0 komen

August 19, 2009

Festival Seni Uniten

1 komen
Festival Seni Uniten | 29/7 - 31/7/09

Banyak program spanjang festival ni. sumenya pasal seni dan kebudayaan pelbagai kaum di kalangan warga Uniten.


August 04, 2009

Siapa Cinta Kamu??

5 komen



SIAPA CINTA KAMU???








  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

July 28, 2009

Masjid Uniten

5 komen
inilah masjis Uniten...saje je amik gamba masjid mlm2..

July 12, 2009

Ijtimak Malaysia 2009

3 komen
Gambar-gambar Ijtimak Malaysia 2009 yg belangsung pada 9-12 Julai..













June 30, 2009

1 komen
BannerFans.com

May 13, 2009

hattan - hitam bukan impian

0 komen
hitam bukan impian

kemana menyepi
intan yang ku cari
tanpa cahaya itu
gelapnya pandanganku
entah dimanakah lagi
menjelang sinaran

mengapa begini
kaku dan membatu
tersepit celah sepi

March 03, 2009

Kenapa wanita suka menangis???!

0 komen
wanita cantik yg suke mnangis....

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis?" "Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.
"Aku tidak mengerti", kata anak itu.
Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"
Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya,
"Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa,
tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.
Akhirnya ia terjumpa satu naskhah di mana tertulis:

Allah berfirman:

February 22, 2009

Petua mencuci Blender dan bekas

1 komen
1-Masukkan sedikit air dan sedikit bahan pencuci ke dalam blender/mixer
2-Ambil kulit telur dan masukkan sekali ke dalam blender/mixer tersebut
3-'ON' kan blender/mixer anda tu sehingga beberapa ketika


Lihatlah hasilnya.
Kulit telur yang anda masukkan ke dalam blender/mixer tersebut akan hancur setelah anda 'ON' blender/mixer tersebut.
Kulit telur yang telah hancur itu sebenarnya berperanan sebagai ?pemberus? bagi mencuci blender anda.
Selain blender/mixer, petua ini juga boleh digunakan untuk membasuh bekas minuman/botol air/kole air yang sukar untuk dibasuh.
Caranya ialah:

February 15, 2009

Antara cinta dan kasih

0 komen



tiada ku menduga
setelah sekian lama aku
sendiri menyepi
hadir bak selembut bayu
menghembus dingin di wajahku
mengeringkan air mata
kau belaian di jiwa

gengam erat tanganmu

February 09, 2009

0 komen
Sabda Rasulullah SAW:
"barangsiapa yang hafal dan mengamalkan tujuh kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan malaikat dan akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan.."

1.
Bismillahhirrahmannirrahim:
P
ada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2.
Alhamdulliah:
Pada tiap-tiap habis melakukan sesuatu.

3.
Astagfirrullah:

mari baca

0 komen
LAILAHAILLALLAH Penting!!!
Seorang bekas biarawati kristian yang masuk Islam memberitahu dalam ceramahnya haram bagi seseorang umat Islam ucap Selamat Hari Nata.. atau Merry Christ... dan sewaktu dengannya.
Jika anda ucap Gong Xi Fa Chai, maksudnya Selamat Tahu Baru Cina (WALLAHUALAM). Happy Deepavali Selamat Menyambut Pesta Cahaya (WALLAHUALAM),
tetapi maksud Selamat Hari Nata.. atau Merry Christ... dan sewaktu dengannya adalah Sejahtera Keatas Tuhan Yesus (NAUZUBILLAH). Dengan perkataan sahaja kita boleh rosak akidah, yakni murtad.
Kita umat Islam beriman LAILAHAILLALLAH yakni TIADA TUHAN DISEMBAH SELAIN ALLAH, jadi ucap Sejahtera Keatas Tuhan Yesus untuk apa (NAUZUBILLAH)?
NAUZUBILLAH. LAILAHAILLALLAH.

January 22, 2009

First love

0 komen
First Love - Utada Hikaru

the last kiss tasted like tobacco
a bitter and sad smell
tomorrow, at this time
where will you be?
who will you be thinking about?

you are always gonna be my love
even if i fall in love again with someone else
i'll remember to love
you tought me how
you're always gonna be the one
it's still a sad love song

January 14, 2009

apa??

2 komen
Apa yang kita fikir
Apa yang kita tahu
Apa yang kita percaya
tidaklah begitu penting
kerana
yang lebih penting ialah

APA YANG KITA LAKUKAN!!

tag daripado kimi

1 komen
ni kimi tag den
16 perkaro pasal den

den ikut apo kimi tulih jo lah

1. den gomar nombor 21 ,ado la sobab eh tu
2. suko warno hitam , 'hitam itu keunggulan' hahaha
3. den suko muzik, suko men gitar, kalo bleh nak blaja men sumo jnis alat muzik
4. den mulo hisap rokok maso form 4 kot, pehtu stop, pehtu isap balik, pehtu stop lagi, isap blik, stop lg, isap blik, ntah bilo nk boronti isap trus den pn xtau..
5. den no 2 daripado 6 adik bradik

untok sumo laki2

1 komen
den amik ke buletin fs
kepado sumo bdak laki, bacolah bondo ni x ksah la ko pondan ko apo..
bacola..
hahaha


30 rahsio pompuan...

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

I'm mysterious

0 komen
ni lirik lagu dlm cito doraemon
haha
mcm best jo tu yang den amik

I chased the sunset and came this far
I was running without noticing
I was already tinking of going home
But i cannot stop my body from running

I wonder why,
I'm so tired
Who is calling me,
Beyond the sunset

I am, I am mysterious
I am very mysterious

January 07, 2009

Sign and Me??!

2 komen
sajo jo lotak gamba ni
serupo x ngan sign kek ateh tu??
hahaha

January 04, 2009

BERITA UNTUK UMAT ISLAM

0 komen
BERITA UNTUK UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA. SURAT INI DATANGNYA DARI SYECKH ACHMAD DI SAUDI ARABIA :

" AKU BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH SWT DAN NABI MUHAMMAD SAW ”.

WASIAT UNTUK SELURUH UMMAT ISLAM DARI SYECKH ACHMAD SEORANG PENJAGA MAKAM RASULULLAH DI MADINAH, YAITU DI MASJID NABAWI SAUDI ARABIA

"Pada malam tatkala hamba membaca Al’Quran di makam Rasulullah, dan hamba sampai tertidur, lalu hamba bermimpi. Didalam mimpi hamba bertemu dengan Rasulullah SAW, dan beliau berkata, ”
didalam 60.000 orang yang meninggal dunia, diantara bilangan itu tidak ada seorang pun yang mati beriman, dikarenakan :

Attention

2 komen
Ni den baco buletin kek friendster daripada argonez

Assalamualaikum.. ayuh muslimin...
gaza d bom smlm.. 200 saudara kta syahid, 700 ag cdera...
hamas isytihar INTIFADA KE 3!! tlg la krim doa dan bcakan qunut nazila...
Allahumma ya mujriyas sahab...
waya hazimal ahzab..
ilzimhumkauma kafirin...
wa la'natualaihim..
wansurna 'alal kaumakal kafirin...

* samo-samolah kito mendoakan keselamatan saudaro-saudaro kito kek sano..
Related Posts with Thumbnails