Followers

February 17, 2012

Nak Cari Bilik Sewa?

8 komen
salam,

untuk post kali ni, den nak cerita pasal satu website iaitu ibilik.
website ni sangat berguna kalau korang nak cari bilik sewa atau iklankan bilik sewa .

website cari bilik ni merangkumi sekitar kasawan seluruh Malaysia, Ampang, Kuala Lumpur, Bangsar, Cheras, Setapak, Damansara, Petaling Jaya, Subang Jaya, and Penang. kalo tetiba nak kena pindah ke satu tempat yg korang xde kawan atau sedara mara, buka lah web cari bilik ni.


Banyak pilihan dan korang boleh deal sendiri dengan empunya rumah yang mengiklankan rumah mereka. web ni ada dua pilihan. untuk cari cari bilik jangka masa panjang atau pon cari bilikutk masa yang singkat mungkin anda memerlukan rumah untuk kursus, melancong dan sebangainya. anda boleh cari bilik di web ni.

bkn senang kalau kita nk cari tmpat tinggal dekat kawasan yang kita x tu dalam masa yg singkat. web cari bilik ni memudahkan kita untuk mencari bilik bilik sewa dengan cepat dan mudah.

sekarang ni zaman teknologi, kalau kita tak gunakan sepenuhnya teknologi yang adea ni, sangat lah rugi. selain jimatkan masa, korang juga boleh jimatkan kos.
Selamat mencuba.
=)

April 20, 2011

Laman Hartanah Terbesar di Malaysia

4 komen

PropWall merupakan satu laman internet yang menyediakan khidmat pengiklanan untuk hartanah. Pengguna boleh melayari laman ini secara percuma dan melihat informasi terkini yang dipaparkan di dalam laman tersebut. Di laman ini, pengguna boleh mendaftarkan maklumat mereka dan akan mendapat beberapa keistimewaan seperti mendapat emel mengenai iklan yang terbaru dan sebarang kemaskini yang terbaru. 

Bagi yang ingin meletakkan iklan pada laman ini, PropWall memberi beberapa jaminan iaitu:-

  • Iklan anda akan dilihat oleh lebih daripada 500,000 pelabur antarabangsa dan tempatan setiap bulan.
  • Apa yang anda iklankan akan muncul pada hasil carian Google di laman yang pertama.
  • Iklan anda akan dipromosikan dalam rangkaian media sosial, seperti Facebook, Twitter, dan blog.
  • Menyediakan artikel yang mengulas tentang iklan anda secarfa percuma.
  • Iklan anda akan dipaparkan di halaman depan PropWall.

PropWall menyediakan 3 pakej dalam khidmat pengiklanan iaitu, Basic, Standard dan Premium dan ketiga-tiga pakej menawarkan harga yang berbeza kecuali pakej Basic yang percuma. Pakej Standard dan Premium menggunakan system kredit atau prabayar yang bermaksud pengguna hanya bayar untuk apa yang anda gunakan.  Pakej Premium menawarkan pelbagai kelebihan dan ianya lebih banyak berbanding pakej yang lain. Pengguna bole memilih jenis pakej yang ingin digunakan sesuai dengan kehendak dan kemampuan anda sendiri.  Dari segi pembayaran, PropWall menerima pembayaran daripada:-
  • Master Card
  • MEPS
  • FPX
  • Maybank2u
  • VISA
  • CIMB Clicks
  • PayPal
Laman ini juga menyediakan maklumat yang agak lengkap bagi pengguna-pengguna baru dan ianya juga mudah untuk digunakan. Untuk keterangan yang lebih lanjut, anda boleh lah melayari PropWall di www.propwall.my.

April 18, 2011

Setan?

0 komen
1)Saat ekau pogang Al-Quran, syaitan beso jo...rilek jo dio usha..
2)Bilo ekau bukak jo Al-Quran tuh, syaitan mulo curigo.
3)Bilo da mulo baco plak, Rosah, golisah, nk menggelintin pun ado gak eh syaitan tu.
4)Bilo ko paham Al-Quran tu, Setan tu memasing eh kojang.
5)kok da baco tetiap ari, kono stroke toruih. ............
Toruihlah baco ngan amalkan Al-Quran supayo syaitan terus stroke .

den amik kek fb jo ni.. sajo nk kongsi kok ado yg x ponah tau.. 

February 14, 2011

Salam Maulidur Rasul

2 komen
Salam.. pokaba.. harap kalian sumo baik2 belako.. lamo bona da x update blog den.. bersempena ngan Maulidur Rasul ni.. meh nk cito pasal kelahiran baginda Rasulullah S.A.W.
Artikel ni den amik dari web pekanrabu.com. Selamat membaco..



Keajaiban dunia sempena kelahiran Rasulullah S.A.W.

"Kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. pada 12 Rabiulawal, Tahun Gajah di Mekah al-Mukarramah sebagai pembuka rahmat di pelosok alam semesta.Kelahiran baginda menjadi seribu satu tanda bahawa baginda akan menjadi utusan terakhir dalam menyampaikan risalah Islam. Ia merupakan peristiwa utama dalam sejarah Islam.

Baginda mempunyai kelebihan luar biasa, bukan sahaja dilihat dalam konteks sebelum kelahirannya tetapi dalam konteks semasa dan selepas dilahirkan. Peristiwa luar biasa ini disebut sebagai Irhas. Irhas bermaksud satu perkara luar biasa bagi manusia yang normal dan hanya diberikan kepada bakal nabi. Irhas dikategorikan kepada tiga:

1. Irhas yang dinyatakan di dalam kitab yang tidak boleh diubah atau dipinda.

2. Alamat-alamat kerasulan yang dibuktikan melalui perkhabaran daripada orang alim melalui ilham dan sebagainya.

3. Kejadian luar biasa yang berlaku semasa kelahiran Nabi Muhammad s.a.w.

Sehubungan itu, masih ramai masyarakat Islam yang sebenarnya tidak mengetahui peristiwa di sebalik kelahiran baginda. Ini kerana masih banyak lagi rahsia yang belum tersingkap. Oleh itu penulis terpanggil untuk menyingkap kembali peristiwa di sebalik kelahiran baginda Junjungan Besar s.a.w.

Sebenarnya banyak keajaiban yang berlaku sebelum kelahiran Nabi Muhammad s.a.w.

Pertama, semasa Rasulullah s.a.w. berada di dalam kandungan bondanya, Aminah, beliau tidak merasa susah sebagaimana dialami oleh ibu-ibu yang hamil.

Kehamilannya disedari melalui perkhabaran malaikat yang datang kepadanya ketika beliau sedang tidur. Malaikat mengatakan bahawa beliau telah mengandungkan seorang Nabi dan Penghulu kepada seluruh umat manusia.

Selain itu kehamilannya ditandai dengan haidnya terputus dan berpindahnya cahaya daripada wajah Abdullah ke wajahnya.

Kedua, ketika Nur Muhammad masuk ke dalam rahim Aminah, Allah memerintahkan malaikat supaya membukakan pintu syurga Firdaus dan memberitahu semua penghuni langit dan bumi.

Tanah-tanah di persekitaran kawasan tersebut yang kering menjadi subur, pohon-pohon kayu rimbun dan berbuah lebat. Begitu juga haiwan-haiwan di darat dan di laut sibuk membincangkannya.

Ketiga, peperangan tentera bergajah yang disebut di dalam al-Quran surah al-Fil, datang menyerang kota Mekah. Ia diketuai oleh tentera bergajah dengan menunggang seekor gajah besar bernama Mahmudi.

Apabila mereka hampir sampai ke tempat tersebut, gajah-gajah itu berhenti dan berundur dengan izin Allah.

Namun demikian, sekumpulan burung Ababil datang menyerang dan menghancurkan mereka sebagaimana yang disebut di dalam al-Quran. Peristiwa ini amat menakjubkan dan diriwayatkan dalam kitab-kitab sejarah.

Keempat, Aminah turut mengalami mimpi yang menakjubkan. Beliau menadah tangan ke langit dan melihat sendiri malaikat turun dari langit. Ia diumpamakan kapas putih yang terapung di angkasa.

Kemudian malaikat tersebut berdiri di hadapannya. Ia berkata `Khabar bahagia untuk saudara, wahai ibu daripada seorang nabi. Putera saudara itu menjadi penolong dan pembebas manusia. Namakan dia Ahmad.''

Semasa kelahiran Nabi Muhammad s.a.w., Aminah ditemani Asiah dan Maryam. Dalam hal ini ia merupakan satu isyarat bahawa Nabi Muhammad lebih tinggi darjatnya daripada Nabi Isa dan Musa.

Keadaan ini diterangkan dalam kitab Taurat dan Injil bahawa akan datang seorang nabi pada akhir zaman.

Semasa baginda dilahirkan, bondanya menyaksikan nur atau cahaya keluar dari tubuh badan baginda. Cahaya tersebut menyinari sehingga ke Istana Busra di Syria. Ia dilihat seolah-olah seperti anak panah bagaikan pelangi sehingga dari jauh kota-kota tersebut dapat dilihat.

Ada juga yang berpendapat bahawa cahaya itu datang dan menerangi seluruh dunia. Ini dapat dijelaskan oleh sumber-sumber Arab yang paling awal yang menyatakan bahawa suatu cahaya terpancar dari rahim Aminah apabila baginda dilahirkan.

Aminah sendiri melihat baginda dalam keadaan terbaring dengan dua tangannya mengangkat ke langit seperti seorang yang sedang berdoa. Kemudian bondanya melihat awan turun menyelimuti dirinya sehingga beliau mendengar sebuah seruan ``Pimpinlah dia mengelilingi bumi Timur dan Barat, supaya mereka tahu dan dialah yang akan menghapuskan segala perkara syirik''.

Selepas itu awan tersebut lenyap daripada pandangan Aminah. Setengah riwayat menyatakan nabi dilahirkan dalam keadaan memandang ke arah langit sambil meletakkan tangannya ke tanah sebagai tanda ketinggian martabatnya daripada semua makhluk.

Dikatakan juga pada malam kelahiran baginda, berhala-berhala yang terdapat di situ mengalami kerosakan dan kemusnahan.

Menurut riwayat daripada Abdul Mutalib, ``Ketika aku sedang berada di Kaabah, tiba-tiba berhala jatuh dari tempatnya dan sujud kepada Allah. Lalu aku mendengar suara dari dinding Kaabah berkata, ``telah lahir nabi pilihan yang akan membinasakan orang kafir dan mensucikanku daripada berhala-berhala ini dan akan memerintahkan penyembahan Yang Maha Mengetahui.''

Selain itu di tempat yang lain pula satu goncangan berlaku di mahligai Kisra dan menyebabkan mahligai tersebut retak, manakala empat belas tiang serinya runtuh. Keadaan ini merupakan di antara tanda -tanda keruntuhan kerajaan tersebut.

Namun, api di negara Parsi yang tidak pernah padam hampir selama seribu tahun telah padam dengan sendirinya. Api tersebut merupakan api sembahan orang-orang Majusi yang dianggap sebagai tuhan. Peristiwa itu amat mengejutkan orang Parsi.

Dalam waktu yang sama, pada malam kelahiran baginda, Tasik Sava yang dianggap suci tenggelam ke dalam tanah. Setelah baginda lahir, tembakan bintang menjadi kerap sebagai tanda bahawa pengetahuan syaitan dan jin mengenai perkara ghaib sudah tamat. Dalam riwayat yang sahih dan masyhur, ketika baginda diasuh oleh ibu susunya iaitu Halimatus Sa'diah, ladang-ladang Halimah kembali menghijau setelah mengalami kemarau.

Begitu juga binatang ternakan seperti kambing mengeluarkan susu yang banyak. Selain itu, Nabi tidak pernah diganggu walaupun oleh seekor lalat termasuk juga pakaian baginda.

Halimah dan suaminya juga beberapa kali melihat tompokan awan kecil di atas kepala melindungi baginda daripada panas matahari.

Ketika berusia empat tahun, sedang baginda bermain-main dengan saudara susuannya, tiba-tiba datang malaikat mendekati baginda iaitu malaikat Jibril dan Mikail.Lalu membelah dada baginda dan mengeluar kan segumpal darah dan mencuci gumpalan darah itu dengan salji. Ada yang meriwayatkan bahawa gumpalan darah itu dicuci di dalam bejana emas dengan air zam-zam, lalu diletakkan semula di tempatnya. hal ini jelas diterangkan dalam surah Insyirah ayat 1 : Bukankah Kami telah melapangkan dadamu (wahai Muhammad)?

Berdasarkan peristiwa tersebut jelaslah kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. mempunyai keistimewaan tersendiri. Ini kerana baginda adalah khatamun nubuwwah, penutup segala nabi.

Perkara -perkara luar biasa ini telah membuktikan kepada kita kemuliaan baginda di sisi Allah, sekali gus sebagai bukti kerasulannya.

Di samping itu, bukti -bukti tersebut juga dijelaskan di dalam kitab kitab terdahulu seperti kitab Taurat, Zabur dan Injil sebagai rasul yang terakhir"

Salasilah kelahiran para Rasul.

January 03, 2011

cubaan lightroom

1 komen
salam.. denbaru gak install Adobe Ligtroom nih.. x pandai pun nk guno camno.. ni ha contoh yang den da buek.. tgk2 la yo... kalo ado cadangan pembaikan.. gtau lah yo...

sebelum edit
selepas edit
























p/s:  =(( i still waiting... waiting to be a prince for a princess..
Related Posts with Thumbnails